هیئت ورزشی روستایی و بازیهای بومی ،محلی کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی ورزش روستایی شهرستان کاشمر

هیئت ورزشی روستایی و بازیهای بومی ،محلی کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی ورزش روستایی شهرستان کاشمر

از آنجا که توسعه ورزش و امور جوانان خصوصاً ورزش روستاهها بخش مهمی از برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در هر کشور محسوب می گردد و رواج ورزش همگانی، روستایی و بومی محلی موجب افزایش نشاط اجتماعی و بهره وری ملی شده و ارتقاء ورزش قهرمانی موجب توجه مردم در سطح روستاههاشهرستان می شود و همچنین توجه به نیازهای جوانان باعث هر چه شکوفاتر شدن نسل جوان در عرصه های مختلف می شود از این رو برآن شدیم تا وب سایتی در جهت اطلاع رسانی فعالیت های ورزش روستاهها و احیاء بازیهای بومی محلی داشته باشیم . منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. roosta.sportka94@gmail.com

آخرین مطالب

🔺رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان کاشمر :

یکی از اولویت های این هیات گسترش فعالیت های بومی و محلی در روستاها و مناطق عشایری بخش ها است

سعید چیتی رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کاشمر در گفتگویی با خبر نگارشبستان در کاشمرگفت : با توجه به تعطیلی سه ماهه فعالیت های ورزش روستایی و بومی محلی شهرستان بدلیل ویروس نامحنوص کرونا اما در طول این مدت بچه های هیات از طریق فضای مجازی بازی های مختلف ورزش در خانه را در فضای مجازی اجرایی نموده و همچنین مسابقاتی در این خصوص جهت داوران بومی محلی شهرستان که توسط هیات استان برگزار شده بود شرکت نمودند .

وی در ادامه گفت :  در خصوص بر گزاری جشنواره ونقش آن گفت :  هدف از بر گزاری جشنواره تنها بعد فرهنگی این جشنواره ها نیست که می تواند زمینه را برای احیای بازی های بومی و محلی فراهم کند بلکه آنچه در شرایط کنونی به عنوان یک ضرورت باید به آن نگریسته شود بعد ورزشی و سلامت جسمانی افراد جامعه به ویژه نسل جوان است. نسلی که با توجه به سبک جدید زندگی و فرهنگ آپارتمان نشینی، نسبت به گذشتگان تحرک کمتری دارند و سرگرمی آنان بیشتر بازی های رایانه ای است.

رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی در خصوص بر گزاری جشنواره های بومی محلی در روستاهها  گفت: با برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی که آداب و رسوم اقوام مختلف در این شهرستان است  به نمایش در خواهد آمد نشاط واقعی به جامعه تزریق می شود. بازیهای بومی محلی در گذشته بخشی از زندگی مردم بوده و امروزه نیز برگزاری آنها یک حس خاص در مردم ایجاد می‌کند و این حس به صورت خودجوش به نشاط اجتماعی منتهی می شود.

همچنین رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی کاشمر  با بیان اینکه کاشمر دارای دو بخش مرکزی و کوهسرخ می باشد و بخش کوهسرزخ تازگی به شهرستان ارتقاء یافته است گفت : در ورزش روستایی و عشایری در کاشمردر سطح استان  پیشتاز هستیم، که قهرمانان مختلفی و منتخبینی در سطزح استان در رشته هفت سنگ اقایان و بانوان داریم که نوجوانان دختر بنام مهدیه طاهری از روستای ممرآباد بخش مرکزی عضو تیم ملی هفت سنگ جمهوری اسلامی ایران از این نمونه به شمار می رود . هر شهرستان   در حوزه های ورزشی، حرف های زیادی برای گفتن دارد، چراکه هر فصل در یکی از   روستاهای شهرستان  جشنواره های ورزشی برگزار می شود.

وی در ادامه گفت:برگزاری مسابقات ورزشی می تواند زمینه ساز کشف استعداد های برتر در روستاها و مناطق بخش ها و دهستان ها خصوصا برنامه ریزی جهت اوقات و فراغت جوانان و نوجوانان دختر و پسر در ایام تابستان 99 و همچنین بحث اموزش بازی های بومی محلی در روستاهها خصوصا در بخش بانوان از اولویت های مهم این هیات در تقویم اجرایی 99 می باشد .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی