هیئت ورزشی روستایی و بازیهای بومی ،محلی کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی ورزش روستایی شهرستان کاشمر

هیئت ورزشی روستایی و بازیهای بومی ،محلی کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی ورزش روستایی شهرستان کاشمر

از آنجا که توسعه ورزش و امور جوانان خصوصاً ورزش روستاهها بخش مهمی از برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در هر کشور محسوب می گردد و رواج ورزش همگانی، روستایی و بومی محلی موجب افزایش نشاط اجتماعی و بهره وری ملی شده و ارتقاء ورزش قهرمانی موجب توجه مردم در سطح روستاههاشهرستان می شود و همچنین توجه به نیازهای جوانان باعث هر چه شکوفاتر شدن نسل جوان در عرصه های مختلف می شود از این رو برآن شدیم تا وب سایتی در جهت اطلاع رسانی فعالیت های ورزش روستاهها و احیاء بازیهای بومی محلی داشته باشیم . منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. roosta.sportka94@gmail.com

آخرین مطالب


🔷 در نشست صمیمی که اعضای هیأت روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان و روسای بخش های مرکزی و فرح دشت با معاونت سیاسی و اجتماعی قرمانداری شهرستان کاشمر صورت گرفت ؛

🔷 دکتر مهدی شیردل احیا و حفظ فرهنگ و شناسایی بازی ها و  آیین های بومی هر روستا  و شناسایی استعداد های ورزشی روستاهها و محلات  باید جز برنامه های اصلی هیات روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان و بخش ها باشد ؛ و همچنین بحث اخلاقیات در ورزش  باید مورد توجه تا سطح معرفت و هویت یابی ارتقا یابد.

🔹معاونت محترم سیاسی اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان کاشمر اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی، ورزش است. . توجه به ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی موجب بالندگی جامعه می شود.

🔷شیردل در ادامه گفت: هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی باید در جلب مشارکت جامعه روستایی می تواند  در تشکیل تیم ها و استعدادهای ورزشی  و همچنین بعد ورزش قهرمانی و همگانی و ورزش صبحگاهی در روستاها تلاش نماید.

🔷 وی ادامه داد : اعضای هیات بازی های بومی و محلی با  برگزاری مسابقات و جشنواره های فرهنگی ورزشی در سطح مدارس و روستاها و محلات با همکاری بسیج و مساجد  و همچنین بخشداری‌ها ؛ دهیاری‌ها و شناسایی لیدر های ورزشی در مناطق یاد شده تخت عنوان رابط ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان تلاش نمایند .

✅کانال خبری و اطلاع رسانی ورزش شهرستان کاشمر در ایتا

https://eitaa.com/sportkash

طی نشستی که اعضای هیات روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان کاشمر با معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان گفت : ورزش و تربیت بدنی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی تاثیرگذار است و در برگیرنده سلامت جسمی و روحی افراد جامعه  بوده همانطور بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری تحصیل ، تهذیب ، ورزش باید مورد توجه قرارگیرد که در بحث تحصیل تایید ان ازطریق تعاملات لازم با آموزش و پرورش ؛ تهذیب تعاملات لازم با مجموعه های فرهنگی شهرستان از جمله بسیج و سپاه و کانون مساجد و بحث ورزش قهرمانی اداره ورزش و جوانان باشد ؛  و همچنین  الگو نمایی در بخش استعدادیابی منطقه ایی به منظور کشف استعدادها و هویت های بومی  هر منطقه در شهرستان می باشد .
🔹دکتر مهدی شیردل اظهار کرد: ورزش و تربیت بدنی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی تاثیر گذار است . بطوریکه از یکسو زمینه سلامت جسمی و روحی فرد را دربردارد و از سوی دیگر با ورزش های گروهی و مشارکت های جمعی بر پویایی جامعه افزوده می شود.
🔹دکتر شیردل گفت: احیا و حفظ فرهنگ و شناسایی بازی ها و  آیین های بومی هر روستا  به جد پی گرفته می‌شود تا سطح معرفت و هویت یابی ارتقا یابد.
🔹معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کاشمر تاکید کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و آیینی و ورزشی با همکاری بخشداری ها، دهیاری ها، اعضای شورای اسلامی روستاها،با جلب مشارکت قشرهای مختلف مردم ضروری می باشد. .
🔹شیردل ادامه داد: برابر گزارشات واصله اعضا و دبیر محتر هیات مبنی بر درخشش ورزشکاران روستایی  شهرستان کاشمر در ساماندهی و تشکیل   تیم های  ورزشی در جام پرچم در سطح استان و کسب یک مقام قهرمانی بانوان در رشته پلخمون سنتی و دو نوجوان در هفت سنگ مهارتی و دال پلان مقام دوم و سوم  نشان از هماهنگی شایسته درون بخشی و بین بخشی است که تداوم این مهم در برگزاری مطلوب مسابقه های جام پرچم در سطح روستاهای شهرستان کاشمر تجلی می یابد.
🔹مهدی شیردل ، معاونت سیاسی ، اجتماعی فرماندار  شهرستان کاشمر نیز گفت: شهرستان کاشمر در زمینه ورزش روستایی و بازی های بومی  و همچنین ورزش همگانی و قهرمانی مثلا ورزش های صبحگاهی در روستاهها به صورت ایستگاهی باید حتما پیگیری لازم صورت گیرد.
🔹شیردل  افزود: با همفکری و همکاری رابطین ورزشی در سطح روستاهها و تعیین رابط ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان برای هر روستا و ارتباط  موثر  با آنان همان لیدر های رشته های مختلف ورزشی در جهت ایجاد یک پیوند اجتماعی جهت همکاری و  برگزاری مسابقه های ورزشی ؛  جشنواره های مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی و برنامه های فدارسیون و هیات استان در سطح روستاهای شهرستان این امکان برای همه گروههای سنی مختلف فراهم می شود تا به ورزش روی آورند و دیگر ان را هم به ورزش جمعی ترغیب و تشویق کنند.
 🔹معاونت محترم سیاسی اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان کاشمر اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی، ورزش است. . توجه به ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی موجب بالندگی جامعه می شود..
شیردل در پایان گفت: هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان کاشمر در جلب مشارکت جامعه روستایی می تواند  در تشکیل تیم ها و استعدادهای ورزشی تلاش نماید.که در اولین گام نسبت تهیه تقویم مناسبت های ملی و مذهبی اقدام و در ادامه تهیه تقویم ورزشی در طول سال یا فصول مختلف و همچنین تهیه کلیپ تصویری و بولتن از فعالیت های مختلف برنامه ایی اقدام گردد . و همچنین دبیر هیات در جلسلا شورای ورزش شهرستان دعوت و بحث ورزش بومی محلی در مصوبات شورای ورزش شهرستان گنجانده شود . و همچنین اشاره به پیرامون شهید مدرس ره در خصوص جشنواره ورزشی و بومی محلی با نام آقای شهید کاشمر در فضای مجازی مورد انتظار است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی