هیئت ورزشی روستایی و بازیهای بومی ،محلی کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی ورزش روستایی شهرستان کاشمر

هیئت ورزشی روستایی و بازیهای بومی ،محلی کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی ورزش روستایی شهرستان کاشمر

از آنجا که توسعه ورزش و امور جوانان خصوصاً ورزش روستاهها بخش مهمی از برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در هر کشور محسوب می گردد و رواج ورزش همگانی، روستایی و بومی محلی موجب افزایش نشاط اجتماعی و بهره وری ملی شده و ارتقاء ورزش قهرمانی موجب توجه مردم در سطح روستاههاشهرستان می شود و همچنین توجه به نیازهای جوانان باعث هر چه شکوفاتر شدن نسل جوان در عرصه های مختلف می شود از این رو برآن شدیم تا وب سایتی در جهت اطلاع رسانی فعالیت های ورزش روستاهها و احیاء بازیهای بومی محلی داشته باشیم . منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. roosta.sportka94@gmail.com

آخرین مطالب

بنا به گزارش پایگاه خبری بخش مرکزی  در گفتگو خبری با دهیار محترم و پرتلاش روستای زنده جان از توابع دهستان پایین ولایت بخش مرکزی شهرستان کاشمر

*ضمن معرفی خود بفرمایید چند سال است که در دهیاری زنده جان  مشغول به فعالیت هستید.

بسم الله الرحمن الرحیم اینجانب مهدی زنده جانی دهیار روستای زنده جان و مسئول پایگاه نشاط و تعالی فرهنگی تربیتی روستا  می باشم و با توجه به تعهدی که نسبت به روستای خود داشتم دهیاری این روستا که به پیشنهاد شورای اسلامی  محترم مطرح شده بود پذیرفتم .

تاریخ تاسیس دهیاری روستا  1382می باشد و شروع فعالیت حقیر به عنوان دهیار روستا 86می باشد.

* همکاری شورای اسلامی در زمینه انجام وظایف دهیاری چگونه است؟

ما با اعضای محترم  شورای اسلامی در تعامل خوبی هستیم و در یک راستا پیش می رویم و آن هم رشد ، ترقی و پیش برد برنامه ها ی روستاست. که در این زمینه با همفکری  همدیگر جهت  پیشرفت روستا تلاش می کنیم.

 * خدمات صورت گرفته در روستا بیان فرمایید؟   به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیار خوبی در این روستا صورت گرفته و با عنایات دولت تدبیر و امید و همکاری های خوب بخشدار محترم مرکزی جناب مهندس چیتی و اعضای محترم شورای بخش مرکزی شهرستان   این خدمات رشد چشمگیری داشته است .که جای تقدیر و تحسین دارد.البته در کنار این خدمات نواقصات و مشکلات دیگری نیز وجود دارد که امیدواریم  با لطف  و عنایات مسئولین مشکلات  باقیمانده نیز مرتفع گردد.   برخی از خدمات انجام گرفته در طی یک سال اخیر عبارتند از :

*نصب و راه اندازی سوله سالن ورزشی روستا ویژه جوانان و نوجوانان ورزشکار که توسط خیر محترم جانب اقای حاج قدیر صالحی بر پا شده و عملیات ساختمانی ان در دست اجرا می باشد .

* تلاش در جهت ایجاد احداث پارک محله ای   و وسایل بازی ،ورزش و آب سرد کن و لبه گذاری و روشنایی صورت گرفت ؛ در شرف راه اندازی پارک محله ای شماره 2  در ضلع ....... روستا هستیم و در آینده ای نزدیک عملیات ساخت آن شروع خواهد شد . در همین جا از عزیزانی که در اهدای زمین پارک محله ای  ما را یاری نمایند صمیمانه تقدیر و تشکر داریم .

* در زمینه تسطیح معابر عمومی روستا به حمدالله و با عنایت به همکاری خوب بخشداری محترم  خیابان های روستا  شن ریزی و زیر سازی انجام گرفته که جا دارد با توجه به شروع فصل بارندگی زمینه ی آسفالت این مسیر فراهم گردد تا مردم و دانش آموزان هیچ گونه نگرانی بابت تردد نداشته باشند . همچنین دو  خیابان و تعدادی از کوچه ها نیز شن ریزی انجام گرفته که نیاز به تسطیح دارد . امید است مسئولین محترم در زمینه بهسازی معابر عمومی همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند .

* طرح کنترل سیلاب های فصلی اطراف روستا

*  نصب و راه اندازی تابلو تبلیغاتی به منظور اشاعه ی فرهنگ اسلامی و گرامیداشت مناسبت های مختلف

* پیگیری جهت صدور و واگذاری اسناد مالکیت منازل مسکونی روستایی که تعداد .................. سند صادر و در اختیار مالکان قرار گرفته و امیدواریم با همکاری مسئولین نسبت به صدور اسناد باقی مانده اقدام گردد که در این زمینه نیز از مسئولین محترم اداره ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن شهرستان مهر تقدیر و تشکر به عمل می آید .

* نصب یک دستگاه تقویت کننده تلفن همراه (REPEATER ( که به همت اداره مخابرات شهرستان  انجام گرفته که از این عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم .

 * پیگیری جهت نصب یک ترانس برق در خیابان  که به همت مدیریت برق شهرستان انجام گرفته است و با توجه به افت ولتاژ در قسمتی از روستا نیاز به یک ترانس دیگر احساس می شود ..

* اصلاح و تقویت روشنایی معابر که با تلاش های انجام گرفته در وضعیت مطلوبی قرار دارد که جا دارد در این زمینه نیز از مدیریت محترم برق شهرستان  صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم .

* وضعیت آموزشی ، بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی چگونه است؟

در زمینه آموزشی این روستا دارای دو واحد آموزشی ابتدایی  راهنمایی می باشد که هردو واحد آن در زمینه علمی دانشجویان در رشته های مختلف مشغول ادامه تحصیل هستند که در کنکور سراسری امسال تنها عضو شورای این روستا که عضو شورای بخش مرکزی  و شهرستان کاشمر می باشد کسب رتبه 7 کنکور سراسری در رشته مهندسی معماری و قبولی در دانشگاه تهاران را کسب نمود .  همچنین دارای یک خانه بهداشت می باشد که توسط تاسیس گردیده الحمدلله خیراندیشانی در روستا وجود دارند که در اجرای طرح های بزرگ فعالیت می کنند ، امثال آقایان بزرگوار حاج  قدیر صالحی مدیر عامل کارخانه خوراک دام صالح زنده جان که خدمات مفیدی در روستا توسط ایشان شاهد هستیم که به نمایندگی از اهالی روستا از همه خیراندیشان صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم .

در زمینه فرهنگی  ورزشی برگزاری همایش ها و در مناسبت های مختلف با همکاری پایگاه مقاومت بسیج روستا شاهد هستیم که تا کنون با همکاری دهیاری ، شورای محترم  پایگاه های مقاومت برادران و خواهران برنامه هایی از قبیل تجلیل از فرهنگیان ، رزمندگان ، ایثارگران ، دانشجویان و برنامه های خوبی تحت عنوان بای های  بومی و محلی و استعداد های خوبی دختران و پسران روستا در این رشته در سطح شهرستان و حتی استان را کسب نموده اند . و پایگاه نشاط و تعالی با خرید تجهیزات از قبیل میز فوتبال دستی و تنیس روی میز در محل زینبیه روستا توسط خیرین محلی  راه اندازی گردید که هم اکنون مورد استفاده جوانان روستا قرارگرفته است .

همچنین در امسال به مناسبت عید سعید غدیر خم  و قربان در دهه ولایت مسابقات فرهنگی و متنوع برگزار گردید و جوائزی خدمت برندگان اهدا شد .

* تشکیل کلاس های فرهنگی ، دینی ، مذهبی و آموزشی توسط روحانی روستا انجام گرفت که مدت یک سال که از وجود روحانی طرح هجرت در روستا بهره بردیم با برپایی نماز جماعت در مساجد و تشکیل مناسبتهای مذهبی و دینی و برپایی مراسم از خدمات ارزنده این روحانی تجلیل شد که جا دارد از اداره تبلیغات شهرستان و مسئول محترم روحانیون طرح هجرت  تقدیر و تشکر گردد.

در زمینه ورزشی این دهیاری در حد توان گام به گام با جوانان ورزشکار و ورزش دوست روستا پیش رفته و نسبت به برگزاری مسابقات  فوتسال بخش همکاری نموده و همچنین خرید یک دست لباس کامل جهت تیم در اختیار جوانان قرار داده شد و چندین توپ فوتبال و فوتسال و والیبال نیز جهت استفاده علاقه مندان اهداء نموده است .

* تعامل بین دهیاری و مسئولین بخش را چگونه ارزیابی می کنید ؟

الحمد لله تعامل خوبی با ادارات و نهادهای بخش و شهرستان برقرار است که نتیجه تعاملات امروز به بار نشسته و در این روستا شاهد خدمات ارزنده ای به همت مسئولین می باشیم .

* : در حال حاضر با چه مسائل و مشکلاتی در روستا روبرو هستید ؟

همچنین در زمینه ورزشی با توجه نسبت به احداث یک زمین ورزشی از محل اعتبارات تقاضا هایی از اداره ورزش و جوانان شده و سئولین ذیربط تقاضا داریم جهت اجرای آن مساعدت لازم به عمل آورند .

همچنین  آرامستان روستا نیز   فاقد روشنایی است و این مسئله  همواره باعث  نگرانی اهالی می باشد   که از مسئولین ذیربط تقاضا داریم مساعدت ویژه داشته باشند.

* : هم اکنون در ایام روز روستا و عشایر 15 مهر ماه قرارداریم چه برنامه هایی فرهنگی ورزشی جهت این روز و هفته در روستا پیش بینی نموده و در نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر بخش مرکزی غرفه برای روستا داشتیم .

*: حرف ناگفته اگر دارید بفرمایید ؟

در پایان از اهالی روستای زنده جان  تشکر می کنیم بابت همکاری هایی که با دهیاری و شورای اسلامی داشته اند امید است بتوانیم با تمام سعی و تلاش خود به جایی برسیم که در مقابل این مردم خوب و قدر شناس سرافراز باشیم .

از مسئولین عزیز که دهیاری را در رسیدن به اهدافش همراهی می کنند بخشدار مرکزی خصوصا بخشدار محترم جناب مهندس چیتی  و مسئولین محترم  ادارات و نهادهای شهرستان   که با دهیاری در تعاملی بسیار خوب هستند کمال تشکر و قدردانی داریم .

همچنین از دوستانی که با دهیاری همکاری داشته اند روحانی محترم روستا ، دیگر عزیزانی که دهیاری و شورای اسلامی  را در عمران و آبادانی روستا همکاری نمودند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم . امید است در آینده شاهد خدمات بیشتری به لطف دولت و مسئولین در این روستا باشبم .

مهدی زنده جانی

دهیار روستای زنده جان دی ماه 1397

  • محمد جعفرنژادقوژدی

نظرات  (۱)

به امید موفقیت های بیشتر
وقت کردی بهم سر بزن.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی