هیئت ورزشی روستایی و بازیهای بومی ،محلی کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی ورزش روستایی شهرستان کاشمر

هیئت ورزشی روستایی و بازیهای بومی ،محلی کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی ورزش روستایی شهرستان کاشمر

از آنجا که توسعه ورزش و امور جوانان خصوصاً ورزش روستاهها بخش مهمی از برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در هر کشور محسوب می گردد و رواج ورزش همگانی، روستایی و بومی محلی موجب افزایش نشاط اجتماعی و بهره وری ملی شده و ارتقاء ورزش قهرمانی موجب توجه مردم در سطح روستاههاشهرستان می شود و همچنین توجه به نیازهای جوانان باعث هر چه شکوفاتر شدن نسل جوان در عرصه های مختلف می شود از این رو برآن شدیم تا وب سایتی در جهت اطلاع رسانی فعالیت های ورزش روستاهها و احیاء بازیهای بومی محلی داشته باشیم . منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. roosta.sportka94@gmail.com

آخرین مطالب

🔺رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: برنامه ریزی برای معرفی کشتی با چوخه در عرصه بین الملل را آغاز کرده ایم.
غلامرضا جعفری در حاشیه برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور رهورد قوچان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات فدراسیون بازی‌های بومی و محلی مستندسازی است که اطلس بازی بومی و محلی تدوین شده است که اولین آن ۴۳۰ بازی در قالب ۱۰۰۰ صفحه تدوین شده است و بیش از ۱۱۰۰ بازی داریم که اگر در قالب مستند تهیه شود ۳۰۰۰ صفحه می‌شود که این آثار گران بها بخشی از میراث ناملموس فرهنگی در عرصه‌های گوناگون است.
وی افزود: در کنار آن تربیت نیروی انسانی متخصص داور را پیگیری می‌کنیم که با رویکرد علمی بتوانیم ورزش‌های بومی و محلی را ادامه دهیم.رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: همچنین با برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی و از طریق مهارت دیداری توجه مخاطب عمده این ورزش را که میراث دار فرهنگ ارزشی آن نسل جوان و نوجوان هستند زمینه راه اندازی آکادمی‌های تخصصی را انجام می‌دهیم.وی افزود: حتی این پیشنهاد را در سطح بین الملل مطرح کرده‌ایم که بازی‌های بومی و محلی را در سطح دانش آموزان برگزار کنیم و به دنبال آن هستیم تا با هم افزایی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم دوره‌های فراگیر کشتی با چوخه به صورت رشته دانشگاهی و تحصیلی نیز ایجاد شود.
جعفری بیان کرد: البته مجموعه دولت، وزارت ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تأمین مالی اختصاصی به این ورزش باید کمک کنند چرا که این ورزش ریشه در فرهنگ ملی مذهبی ما دارد و این اقدام نقطه عطفی در فرایند توسعه بازی‌های بومی و محلی خواهد بود.وی ادامه داد: رشته ورزشی با چوخه جز فرهنگ ملی و کرمانج به شمار می‌رود، بنابراین گود کشتی رهورد قوچان با این استقبال خوب مردمی و پشتوانه اصیلی که دارد ما را مکلف می‌کند تا در قالب برنامه ریزی مدون با همکاری مسئولان شهرستان زمینه ایجاد یک آکادمی تخصصی در شهرستان را فراهم کنیم.
جعفری ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم در قالب برنامه جامع بتوانیم به صورت بین المللی برای ترویج این رشته ورزشی فعالیت کنیم، این رشته سنتی نیاز به حمایت دارد که با کمک بخش مردمی و خصوصی و با کمک مسئولان این مهم محقق خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی